ΟΜΑΛΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

Φυσική λεκτική εξέλιξη ενός παιδιού:

  • Από 1 έως 2 χρονών:
  • Αρθρώνει 20 – 40 λέξεις
  • Κάνει ερωτήσεις τονίζοντας το τέλος της φράσης
  • Ακολουθεί 3 διαφορετικές οδηγίες μίας δραστηριότητας
  • Κάνει ήχους ζώων
  • Απαντά ναι / όχι σε ερωτήσεις
  • Δείχνει 5 μέρη του σώματος
  • Από 2 έως 3 χρονών: 
  • Αρθρώνει μέχρι 300 λέξεις
  • Χρησιμοποιεί άρθρα στην ομιλία του
  • Χρησιμοποιεί πληθυντικό αριθμό
  • Σχηματίζει πρόταση 3 λέξεων με συνδυασμό ουσιαστικό με ρήμα                
  • Κάνει ερωτήσεις ( Τι;  Πού;  Γιατί; Τι είναι αυτό; )
  • Απαντά στην ερώτηση  « Ποιός» 
  • Από 3 έως 4 χρονών: 
  • Αρθρώνει μέχρι  500 λέξεις
  • Παρακολουθεί μία ιστορία που του διαβάζουν για 5 λεπτά
  • Αρθρώνει σχεδόν όλα τα φωνήματα εκτός ρ, σ, λ, ξ, ψ και φωνημικά συμπλέγματα 
  • Χρησιμοποιεί μελλοντικούς χρόνους  
  • Διηγείται άμεσες εμπειρίες
  • Από 4 έως 5 χρονών: 
  • Αρθρώνει σχεδόν όλα τα φωνήματα εκτός από το ρ και το λ και ορισμένα φωνητικά συμπλέγματα
  • Χρησιμοποιεί αρνήσεις
  • Σχηματίζει μεγαλύτερες και πιο σύνθετες προτάσεις
  • Το λεξιλόγιο φτάνει τις 1200 λέξεις
  • Λέει μία γνωστή ιστορία χωρίς βοήθεια εικόνων
  • Από 5 έως 6 χρονών: 
  • Διηγείται τα νέα της ημέρας
  • Αρθρώνει σχεδόν όλα τα συμφωνικά συμπλέγματα
  • Αρθρώνει πολυσύλλαβες λέξεις
  • Ρωτάει τη σημασία άγνωστων λέξεων
  • Χρησιμοποιεί και κατανοεί τις έννοιες «χθες» και «αύριο»
  • Χρησιμοποιεί σωστά τους γραμματικούς – συντακτικούς κανόνες

Με τη συνεργασία της Διεπιστημονικής Ομάδας του Κέντρου:

«ΑΝΑΠΤΥΞΗ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Λόγος – Μάθηση – Συμπεριφορά

Αφήστε μια απάντηση